מטרות יחסי ציבור, דוברות ,מירו יחסי ציבור

מירו יחסי ציבור

נסיון ומקצועיות = הצלחה

לשם מה יחסי ציבור?



לאחרונה עולה קרנם של יועצי התקשורת, הלוביסטים ואנשי יחסי ציבור.
יותר ויותר חברות ועסקים מוצאים בשירות זה כלי הכרחי לחשיפת מוצריהם, עסקיהם וכל מה שהם משווקים.
שיטות פרסום חדשניות ומסורתיות, הממומנות בדרך כלל על ידי המפרסם, מכרסמים עמוק בכיסו של הלקוח.
כל בעל עסק ישאף לפרוץ קדימה, להאדיר את שמו להתחרות בקיימים ולהגיע לחוג גדול ורחב של לקוחות.
בעידן בו נחשפים רבים לתכנים פרסומיים, הדרך האחרת והיעילה להציג מסרים היא סיקור תקשורתי על ידי נציגי המדיה.

מה עושה היחצן?
תפקיד איש יחסי ציבור הוא ליצור גירוי בתקשורת לפעילות הלקוח, לגרום לחשיפתו במדיה ולפרסם את השירותים והמוצרים שהוא מציע ללקוח.

מספר כלים עומדים לרשות היחצן:
1. כינוס מסיבות עתונאים
2. העברת מידע (קומוניקט) לכלי התקשורת
3. יצירת קשרים דו צדדים בין הלקוח לבין העתונאים

איש יחסי ציבור מקצועי, יפעל לרצות את שני הצדדים.
מחד העתונאי שניזון ממידע אמין ונגיש, המוגש במקצועיות על ידי היחצן ומאידך הלקוח שנהנה מחשיפה בתקשורת המסייעת למינוף פעילותו העיסקית ושיפור תדמיתו.
לקוח הינו כל בעל עסק או מידע שחשחיפה תקשורתית תועיל לו.
גם בעלי מקצועות חופשיים, רופאים, עו"ד, רו"ח, אמנים, סופרים, תאגידים גדולים או עסקים קטנים, משתמשים לעיתים קרובות בשירות זה, ובינהם לא מעטים שהפכו לחלק מהנוף הציבורי.

איש יחצ מקושר, יכול למנוע לעיתים חשיפה שלילית או חשיפה בלתי אוהדת.
צמצום הנזקים הנגרמים ללקוח, היא עבודה מורכבת הדורשת מיומנות וידיעה יסודית במרכיבי הגורמים הפועלים בתקשורת.

אפיקי המדיה צמחו מאד בשנים האחרונות, לפיכך מוצעות הרבה פלטפורמות תקשורתיות.
ניתן למקד את הפעילות באינטרנט, ברדיו, בעתונות או בטלוויזיה.
לאחרונה מוצבו רשתות חברתיות כחלק מערוצי התקשורת הכרחיים.
התברר כי איכות המסר העובר דרך הרשתות, איכותי ואמין.
המידע המגיע מהרשתות, החברתיות, נתפש כבינאישי ומניע לפעולה.
ליחצן לא נותר אלא להזין את הרשתות בחומר מעניין, ויזואלי, שיבוץ סרטונים אטרקטיביים, לינקים מעניינים הנמסרים בעקיפין.

כל אלה ימשכו את עיניו הסקרניות של הצופה, ותיווצר חשיפה מעניינת.